Rekrutacja do projektu „Lepszy w zawodzie” przeprowadzona będzie do 5 października w roku szkolnym 2010/2011.
Uczniowie ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składają karty zgłoszeniowe wraz z wymaganymi załącznikami, do asystentów koordynatora w danej szkole uczestniczącej w projekcie, w terminie do 5 października 2010 roku.
Od dnia 1 października w Centrum Kształcenia Praktycznego odbywają się zajęcia w ramach projektu "Lepszy w zawodzie".
Zajęcia prowadzone są w 8 grupach.
Poniżej lista kandydatów zakwalifikowanych do udziału w zajęciach dodatkowych w ramach projektu „LEPSZY W ZAWODZIE” Nr projektu POKL.09.02.00-14-040/08
W ramach projektu prowadzone są zajęcia pozalekcyjne w następujących grupach: |
RODZAJ ZAJĘĆ |
NAZWA GRUPY |
OPIS |
GALERIA |
informatyka |
W ramach zajęć informatycznych uczniowiedoskonalą swoje umiejętności w zakresie obsługi programów użytkowych dla danego zawodu: |
|
|
gr. nr 3 (mechatroniczna) |
Cel zajęć:
Zapoznanie uczniów z możliwościami zastosowania programów komputerowych w automatyce i mechatronice.
Używane programy:
TwidoSoft V3.5, DSM-51, FluidSIM Hydraulics V4.2
Sprzęt wykorzystywany:
stanowiska komputerowe z zainstalowanym oprogramowaniem, dydaktyczne systemy mikroprocesorowe na bazie mikrokontrolera 8051, stanowsiska ze sterownikami programowalnymi Schneider serii Twido z zamontowanymi elementami we/wy.
Co robimy na zajęciach:
1.Projektowanie i symulacja układów hydraulicznych w FluidSIM Hydraulics V4.2
2.Programowanie mikrokontrolerów 8051 z wykorzystaniem DSM-51
3.Programowanie sterowników PLC Twido w języku LD przy użyciu TwidoSoft V3.5 |
zobacz galerię |
|
gr. nr 4 (mechatroniczna) |
Cel zajęć:
Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu wykorzystania informatyki w automatyce i mechatronice.
Używane programy:
TwidoSoft V3.5, FluidSIM Hydraulics V4.2
Sprzęt wykorzystywany:
stanowiska komputerowe z zainstalowanym oprogramowaniem, stanowsiska ze sterownikami programowalnymi Schneider serii Twido z zamontowanymi elementami we/wy.
Co robimy na zajęciach:
1.Projektowanie i symulacja złożonych układów sterowania hydraulicznego i elektrohydraulicznego w FluidSIM Hydraulics V4.2
2.Programowanie sterowników PLC Twido w języku LD z wykorzystaniem TwidoSoft V3.5 dla realizacji zadań sterowania w rozbudowanych układach mechatronicznych.
|
zobacz galerię |
przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodach |
|
|
|
gr. nr 7
(elektryczna)
|
Cel zajęć:
Przygotowanie uczniów klas trzecich szkół zawodowych, o specjalnościach elektryk i monter elektronik, do etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Miejsce zajęć:
Pracownie zajęć praktycznych CKP, przystosowane do przeprowadzania egzaminów zewnętrznych z przygotowania zawodowego.
Pomoce dydaktyczne:
Tablice dydaktyczne z osprzętem do montażu i badania stycznikowych układów sterowania.
Stanowiska do montażu i badania instalacji elektrycznych jedno- i trójfazowych.
Stanowiska do montażu i badania instalacji alarmowych i sygnalizacyjnych.
Stanowiska do montażu i uruchamiania układów elektronicznych.
Nowoczesny sprzęt kontolno-pomiarowy.
Sprzęt multimedialny.
Tematyka zajęć:
Szczegółowe omówienie struktury i procedury egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe przez egzaminatorów OKE.
Przedstawienie wymagań egzaminacyjnych oraz treści zawartych w informatorze o egzaminie zawodowym.
Praktyczne ćwiczenie zadań egzaminacyjnych pod nadzorem doświadczonych egzaminatorów OKE.
Omawianie błędów najczęściej popełnianych przez zdających. |
zobacz galerię |
|
gr. nr 8 (mechatroniczna) |
Cel zajęć:
Powtórzenie, poszerzenie oraz uzupełnienie wiadomości z zakresu standardów egzaminacyjnych w zawodzie technik mechatronik.
Używane programy:
TwidoSoft V3.5, FluidSIM Hydraulics V4.2
Sprzęt wykorzystywany:
stanowiska komputerowe z zainstalowanym oprogramowaniem, stanowsiska ze sterownikami programowalnymi Schneider serii Twido z zamontowanymi elementami we/wy.
Co robimy na zajęciach:
1.Przedstawienie wymagań egzaminacyjnych, treści informatora o egzaminie zawodowym oraz struktury egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
2.Rozwiązywanie testów z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
3.Rozwiązywanie i omawianie zadań projektowych z części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, ze szczególnym zwróceniem uwagi na najczęściej popełniane błędy.
|
zobacz galerię |
|
|
|
|
W ramach projektu realizowane są również wycieczki szkolne.
LISTA OSÓB BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE